نویسندگان:
اسماعیل عبدی1 ، رضا ایمانخواه2 ، فاطمه صابرشهرکی3 ، فاطمه خلیلی4 .1دانشجوی دکتری سیاستگذاری علم و فناوری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران؛ تهران، ایران
2عضو هیئت علمی گروه روانشناسی، دانشگاه ازاد اسلامی وا حد زابل، زابل ایران
3دانشج وی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی ترب یتی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد زابل، زابل ایران
4دانشج وی کارشناسی ارشد رشته روانشناسی ترب یتی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد زابل، زابل ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر تاثیر آموزش خودآگاهی بر اعتماد به نفس دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی شهر زابل بود پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه گواه بود جامعه آماری این پژوهشکلیه دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی شهر زابل و مشغول به تحصیل بودند نمونه مورد مطالعه این پژوهش را ۶۰نفر از دانش آموزان تشکیل داد که به صورت در دسترس ا ز میان کلیه دانش آموزان انتخاب شدند و به صورت تصادفیبه دو گروه ۳۰ نفره گروه کنترل ۳۰ نفر و گروه آزمایش ۳۰ نفر گمارده شد و تحت آموزش پروتکل آموزشمهارت خودآگاهی قرار گرفتند جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه استاندارد اعتماد به نفس آیزنگ ۱۹۹۰ انجام گرفت تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده از اجرای آزمون ها از طریق نرم افزار SPSS در دو بخش توصیفی شامل اطلاعات جمعیت شناختی و استنباطی تحلیل کوواریانس انجام شد و برای مقایسه تفاوت اثربخشی مداخله از تحلیل واریانس استفاده گردید نتایج تحقیق نشان داد که آموزش خودآگاهی بر اعتماد به نفس دانش آموزان تاثیرمثبت و معنی داری دارد