نویسندگان:
محمد محمدلو1 ، مونا نجفی2 .1دانشجوی دکتری علوم و مهندسی آبخیزداری، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گرگان، ایران
2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین، تهران، ایران
چکیده فارسی: در پژوهش حاضر به تاثیر رهبری اخلاقی بر یادگیری معلمان با در نظر گرفتن نقش میانجی اعتماد و کارایی معلمان پرداخته شد پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از جهت بررسی روابط بین متغیرها در میان تحقیقات توصیفی پیمایشی است جامعه آماری پژوهش حاضر معلمان مقطع ابتدایی شهر پاکدشت بودند که با توجه به تعداد اعضای جامعه که ۷۸۰ نفر بودند با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد ۲۶۰ نفر برای توزیع پرسشنامه انتخاب گردیدند و به وسیله شیوه نمونه برداری تصادفی ساده دادهها جمع آوری گردید در پژوهش حاضر برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته که روایی و پایایی آن مورد سنجش واقع گردیده استفاده شده است به منظور آزمون فرضیات از نرم افزار spss و lisrel استفاده شده است نتایج به دست آمده از آزمون مدل تحقیق نشان داد که رهبری اخلاقی بر اعتماد معلمان تاثیر معناداری دارد رهبری اخلاقی بر کارایی معلمان تاثیر معناداری دارد رهبری اخلاقی بر یادگیری معلمان تاثیر معناداری دارد اعتماد معلمان بر یادگیری معلمان تاثیر معناداری دارد و کارایی معلمان بر یادگیری معلمان تاثیر معناداری دارد