نویسندگان:
داود غلامرضایی1 ، معصومه صمدیان ساربانقلی2 .1استادیار مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2کارشناس مسئول برنامه ریزی آموزشی دانشگاه تبریز
چکیده فارسی: برنامه ی درسی چارچوبی برای تصمیم گیری فراهم می آورد که در قالب آن با بحث از اهداف، محتوا، روشهای تدریس، ارزشیابی و نظایر آن، تلاش میشود تجربیات یادگیری و یاددهی سازماندهی شود توجه به ارزش های رفتاری، به عنوان بخشی از مبانی فلسفی و تربیتی، از مسائل دارای اهمیت در علوم انسانی است ارزشهای رفتاری و اجتماعی در قالب تعلیم و تربیت و برنامه ی درسی، هم از طریق برنامه ی درسی صریح و اعلام شده و هم از راههای ضمنی، یعنی آموزش رفتاری از طریق تجربه ها، مهارت ها، و دانایی های شخصی، در برنامه ریزی آموزشی دانشجویان پدید می آید، ارزشهای رفتاری مانند مسئولیت پذیری، احترام به حقوق دیگران ، همکاری ، صداقت ، شجاعت و مهارتهای ارتباطی باید در مراکز علمی و آموزشی برنامه ریزی گردد و مانند سایر دروس به طور مستقیم و غیرمستقیم درکلاس تدریس شوند