نویسندگان:
غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی1 ، مریم خلیل زاده2 .1مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران.
2کارشناس آموزشی دانشگاه تبریز
چکیده فارسی: آموزش، مهارت ها و نگرش های خاصی به دانشجویان یاد می دهد تا در دروس تئوری و عملی مهارت بیشتری داشته باشند و بتوانند مطابق با استانداردهای تحصیلی، مسئولیت های خود را بهتر انجام دهند انتظار میرود توسعه آموزشی به هر دانشجو انگیزه دهد تا خوب فعالیت علمی کنند به منظور افزایش بهره وری و پیشرفت تحصیلی، انگیزش لازم است تا ادراک و تصورات دانشجویان را حفظ کند تا نسبت به محیط دانشگاه و کلاس واکنشگر و حساس باشند انگیزه عاملی است که دانشجویان را به حرکت وا می دارد تا عملکرد شان را بهبود بخشند توسعه آموزشی را می توان به عنوان یک فرآیند مستمر دانست و نتیجه گرفت که در آن دانشجویان برای تحقق اهداف برنامه ریزی آموزشی و شرایط پیشرفت تحصیلی خود تلاش می کنند