نویسندگان:
اسفندیار دشمن زیاری1 ، جواد زنبوری2 ، مرتضی غوابش3 ، رضوان قمریان4 .1مدیریت بازرگانی، مدیریت، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران.
2دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی دانشگاه کاشان
3دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی دانشگاه کاشان
4دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی دانشگاه کاشان
چکیده فارسی: هر پدیده ای برای معرفی، نیازمند اطلاعرسانی و یا به زبانی امروزی پسند «تبلیغ» است و به اذعان کارشناسان، نحوه و چگونگی تبلیغ، در ترغیب مشتری برای خرید خدمت یا کالای عرضه شده تاثیر بسزایی دارد تبلیغات از جمله کارکردهای اجتماعی فرهنگیاست که در هر دوره ای از تاریخ به گونه ای متنوع در تمدن و زندگی اجتماعی انسان نقش اساسی ایفا کرده است از میان شیوه های مختلف تبلیغات، با توجه به تعداد مخاطبان و گستردگیحوزه پوشش، برنامه ها تبلیغات تلویزیونی وآگهی های بازرگانی به عنوان موثرترین شیوه تبلیغاتی شناخته شده است بازرگانی به عنوان موثرترین شیوه تبلیغاتی شناخته شده نیازهای ناشی از ضرورت توسعه اقتصادی و اجتماعی، خود را بر آن تحمیل می کند با توجه به تاثیر رسانه ها به ویژه تلویزیون بر مخاطبان و افزایش مصرف گرایی در جامعه، از سویی و اهمیت توسعه فرهنگ چشم و هم چشمی از سوی دیگر، بر آن شدیم تا تاثیرتبلیغات تلویزیون را بر مصرف فرهنگی جوانان به عنوان یکی از مهمترین اقشار جامعه، با روش اسنادی، مورد بررسی قرار دهیم