نویسندگان:
جواد زنبوری1 ، مرتضی غوابش2 ، رضوان قمریان3 .1دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی دانشگاه کاشان
2دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی دانشگاه کاشان
3دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی دانشگاه کاشان
چکیده فارسی: هر پدیده ای برای معرفی، نیازمند اطلاعرسانی و یا به زبانی امروزی پسند «تبلیغ» است و به اذعان کارشناسان، نحوه و چگونگی تبلیغ، در ترغیب مشتری برای خرید خدمت یا کالای عرضه شده تاثیر بسزایی دارد تبلیغات از جمله کارکردهای اجتماعی فرهنگیاست که در هر دوره ای از تاریخ به گونه ای متنوع در تمدن و زندگی اجتماعی انسان نقش اساسی ایفا کرده است از میان شیوه های مختلف تبلیغات، با توجه به تعداد مخاطبان و گستردگیحوزه پوشش، برنامه ها تبلیغات تلویزیونی وآگهی های بازرگانی به عنوان موثرترین شیوه تبلیغاتی شناخته شده است بازرگانی به عنوان موثرترین شیوه تبلیغاتی شناخته شده نیازهای ناشی از ضرورت توسعه اقتصادی و اجتماعی، خود را بر آن تحمیل می کند با توجه به تاثیر رسانه ها به ویژه تلویزیون بر مخاطبان و افزایش مصرف گرایی در جامعه، از سویی و اهمیت توسعه فرهنگ چشم و هم چشمی از سوی دیگر، بر آن شدیم تا تاثیرتبلیغات تلویزیون را بر مصرف فرهنگی جوانان به عنوان یکی از مهمترین اقشار جامعه، با روش اسنادی، مورد بررسی قرار دهیم