نویسندگان:
روح الله عشریه1 ، مهدی صاحبی علمداری2 ، سیما سادات زاده ختمی ماب3 .1دانشجوی دکتری گروه شهرسازی، پردیس بین الملل، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
2کارشناس روابط عمومی دانشگاه تبریز
3کارشناس برنامه نویسی دانشگاه تبریز
چکیده فارسی: رسانه ها و شبکه های اجتماعی شکل نوینی از ارتباطات را به وجود آورده که در عین حال که گروهی است؛ اما به صورت انفرادی تولید و دریافت می شود و تاثیر می گذارد با این حال، در سراسر جهان، به ابزاری در خدمت فعالیتهای اجتماعی تبدیل می شود این فعالیتها باید بتوانند برای دستیابی به اهداف خود در زمینه های اجتماعی توانمندی داشته باشند از جمله: شکل دادن به هویت فردی و جمعی, متقاعد ساختن هم گروههای خود و استفاده از تکنولوژی های جدید اطلاعاتی می باشد از این روی، این رسانه ها را می توان به عنوان جوامع مجازی در نظر گرفت، که در این جوامع سازمان ها و افراد قادر به انتشار محتوی به صورت گزارش و سیاست ها بوده و اظهاراتی را از شهروندان دریافت می کنند