نویسندگان:
صادق نظری1 ، سیده فاطمه فاطمی2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد معماری اسلامی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز، تبریز، ایران
2کارشناس اموردانشجویی دانشگاه تبریز
چکیده فارسی: هدف این تحقیق بررسی اهمیت اجرا و پیاده سازی راهبرد یادگیری مشارکتی برای توسعه مهارت های آموزشی دانشجویان می باشد دانشجویان می توانند مهارتهای آموزشی و ارتباطی بهتر خود را از طریق پیاده سازی یادگیری مشارکتی در فرایند یادگیری توسعه دهند و با داشتن انگیزه، نگرش های بهتری را در خصوص یادگیری از طریق یادگیری مشارکتی توسعه دهند چون هدف نهایی آموزش یادگیری است، بدیهی است که تحقیق گروهی، موجب می شود تا دانشجویان اقدام به جمع آوری اطلاعات از طیف وسیعی از منابع درونی و بیرونی کنند نقش اصلی گروه تحقیق، برنامه ریزی مشارکتی فرایند یادگیری توسط دانشجویان است چرا که دقیق ترین معیار برای موثر بودن یک برنامه توسعه مهارتهای آموزشی استادان، بهبود میزان یادگیری دانشجویان آنها است