نویسندگان:
محمد پیری1 ، وحیده جلیل زاده خیابانی2 .1استادیار گروه مدیریت بازرگانی
2کارشناس مسئول کتابداری دانشگاه تبریز
چکیده فارسی: دانش یک ادراک و فهم است که از طریق تجربه، استدلال، درک مستقیم و دیادگیری حاصل می شود همچنین دانش بالاترین ارزش ها، بیشترین سهم فردیو وابستگی به موقعیتها یا زمینه های خاص و سخت ترین نوع محتوا را برای مدیریت کردن دارد، زیر از ذهن افراد بشر سرچشمه می گیرد و به کار برده می شود بدین ترتیب اساس مدیریت دانش یافتن راهبردهایی است که دانش را بهشکل صحیح و در زمان مناسب در اختیار افراد قراردهد، و ابتکار و خلاقیت تازه برای تبدیل الگوهای سیستماطلاعاتی از رویکرد پردازش داده و ارائه اطلاعات به شیوه گردآوری و تبدیل آنها به منابع مکتوب و مدون را شامل می شود فناوری اطلاعات و راهبردهای دانش، نیاز به همکاری با همدیگر دارند تمرکز اصلی باید بر دریافت اطلاعات صحیح از افرادمتخصص در زمان مناسب باشد بدین صورت افراد می توانند دیدگاه ها و تجربه های خود را بهبود بخشند و اطلاعات را به دانش تبدیل کنند