نویسندگان:
ابراهیم قربانی1 ، یونس محمدپور غربی2 ، سمیه حسن زاده3 .1دانشجوی دکتری تخصصی حقوق جزا و جرم شناسی، واحد مراغه، دانشگاه آزاد اسلامی، مراغه، ایران
2کارشناس دانشگاه تبریز
3کارشناس دانشگاه تبریز
چکیده فارسی: روابط عمومی به عنوان یک وظیفه محدوده سازمانی شناخته می شود؛ که برای تعامل ارتباطی با ذینفعان مختلف با شیوه هایی که ارتباطات اجتماعی و مشارکت را تسهیل می کند، مسئولیت دارد از آنجا که تصمیمات سازمانی تاثیرات خواسته و ناخواسته ای بر جوامع داشته است، این مسئولیت و تعامل ارتباطی بر نیاز سازمان ها برای یافتن راه های بهتر به منظور درک و توجه به انتظارات عمومی به شیوه اصیل روابط عمومی تاکید می کند روابط عمومی نقشی بسیار موثر در بهبود وضعیت سازمان و ایجاد تعامل بین مجموع های درون و برون سازمانی دارد مدیر روابط عمومی در هر سازمان بایستی واجد یک سری خصوصیات و روش های کار آمد در اداره امور و انجام وظایف شغلی باشد تا بتواند موجب پیشرفت کاری در ادارات و سازمان ها گردد این مقاله به بازنگری روابط عمومی با تمرکز بر مشارکت، و تاثیر اجتماعی پرداخته، و ادعا می کند؛ که تاثیر روابط عمومی برای نظریه بر مشارکت و ارتباطات اجتماعی مفید هستند