نویسندگان:
محمد مجتبی زاده1 ، حسین مومنی2 ، محبوبه رضادوست3 .1گروه برنامه ریزی علوم اداری و مدیریت، دانشکده علوم انسانی واحد خدابنده، دانشگاه آزاد اسلامی، خدابنده، ایران
2عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه
3دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه
چکیده فارسی: این پژوهش با هدفبررسی نقش صلاحیت های حرفه ای مدیران بر رفتارهای نوآورانه ی شغلی و نشاط سازمانی معلمان مقطع ابتدایی انجام شد پژوهش حاضر از حیث هدف بنیادی و از حیث روش در دسته تحقیقات توصیفی از نوع همبستگی قرار می گیرد جامعه آماری پژوهش کلیه معلمان مقطع ابتدایی تربت حیدریهبود که تعداد آنها ۵۸۶۰ نفر می باشند روش نمونه گیری مورد استفاده به صورت خوشه ای بود با توجه به حجم جامعه و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان باید تعداد ۱۹۷ نفر انتخاب شوند ابزار گردآوری داده در این پژوهش پرسشنامه صلاحیت های حرفه ای مدیران، پرسشنامه رفتار نوآورانه شغلی جانسن ۲۰۰۰ و پرسشنامه نشاط سازمانی بالادهی و همکاران ۱۳۹۸ بود جهت تجزیه و تحلیل داده ها از همبستگی و تحلیل رگرسیون با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد یافته ها نشان داد صلاحیت های حرفه ای مدیران بر رفتارهای نوآورانه ی شغلی و نشاط سازمانی معلمان مقطع ابتدایی اثرگذار است