نویسندگان:
حسین میثمی1 ، نازنین آقاجری2 .1استادیار پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، تهران
2دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان دخترانه فاطمه زهرا
چکیده فارسی: یادگیری ابتدایی کودکان در طول زندگی آنها تاثیرگذار است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست اولین مراکز آموزشی کهکودک بدان وارد می شود، مهدکودک است که به دوره ای دو ساله اطلاق می شود که آموزش کودکان ۴ تا ۶ سال را برعهدهدارد کودکان در این دوره مهارت های پایه را کسب کرده و برای حضور در محیط رسمی مدرسه و سوادآموزی آماده میشوند پژوهش حاضر از نوع کیفی و با روش روایت پژوهی انجام شده و در آن به بررسی تفاوت دانش آموزانی که دوره پیشدبستان را گذرانده اند با دانش آموزانی که این دوره را نگذرانده اند پرداخته شده و بدین منظور با سه معلم باسابقه در کلاساول مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام شد و داده های بدست آمده با روش کدگذاری تجزیه و تحلیل شده است و به این نتیجهرسیده شد که آموزش اصولی و صحیح در پیش دبستان موجب رشد همه جانبه کودک شده که باعث افزایش سطح یادگیریدر کلاس اول نیز می شود همچنین پیش نیازهای لازم برای ورود به کلاس اول از دیدگاه معلمان بررسی شد که باید در پیشدبستان آموزش داده شود تا آمادگی لازم را برای ورود به کلاس اول کسب کنند