نویسندگان:
عطیه یوزباشی1 ، امیررضا حیدری کیا2 ، ابراهیم حیدری کیا جلیل درگاهی3 .1دانشجو دکترا پژوهش هنر، دانشکده هنر، دانشگاه شاهد
2دبیر ریاضی آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه
3دانشجو معلم کارشناسی پردیس شهید رجایی ارومیه
چکیده فارسی: مقاله حاضر از نوع مروری توصیفی بوده و اطلاعات آن از روش کتابخانه ای و با هدف تعریف و بررسی اختلالات یادگیری در زمینه مهارت های زبان فارسی در دانش آموزان نگارش شده همچنین راهکار هایی برای پیشگیری از بروز این اختلالات و مداخلات سودمند در صورت مشاهده ارائه گشته است دانش آموزان با اختلالات یادگیری در مهارت های زبان فارسی در چهارچوب کودکان استثنایی نمی گنجند ؛ بلکه در یک یا چند فرآیند روانی که به درک کردن با استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می شود ، اختلال دارند که این اختلال می تواند به شکل عدم توانایی کامل در گوش کردن ، صحبت کردن ، خواندن ، نوشتن یا انجام محاسبات ریاضی ظاهر شود