نویسندگان:
اکبر بهمنی1 ، لیلا نعیمی نوبندگانی2 ، یاسمن طالب تاش3 ، سلمان ارجمندمزیدی4 .2فارغ التحصیل، آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان باهنر، شیراز، ایران
3فارغ التحصیل، آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان باهنر، شیراز، ایران
4مدرسه نمونه فرهنگیان نحوی فسوی، فسا، فارس، ایران
چکیده فارسی: در اصطلاح اختلال یا ناتوانی یادگیری به یک نوع نارسایی شناختی در یک یا چند فرایند ذهنی در زمینه ی درک صحیح زبان گفتاری, نوشتاری, شنیداری, خواندن و است از اساسی ترین مشکلاتی که کودکان با نارسایی های ویژه با آن رو به رو هستند, ناتوانی خواندن است در بیشتر موارد قدم اول بر عهده معلم است زیرا معلم با توجه به ارزیابی و نحوه پیشرفت دانش آموز در کلاس به مشکل یادگیری کودک پی می برد در مقاله حاضر سعی بر این بوده است که به بررسی نقش معلمان در درمان اختلالات یادگیری به ویژه اختلال خواندن پرداخته شود در پایان این نتیجه حاصل شده است که معلمان با مطالعه و آگاهی بیشتر از ویژگی های دانش آموزان دارای اختلال یادگیری سهم بزرگی در روند درمان آنها دارند