نویسندگان:
علی اکبر ایزدی فرد1 ، فیروزه نادری لردجانی2 ، فریبا ویسی3 ، ابراهیم محمودی ثانی4 .1استاد تمام فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه مازندران
2کارشناس آموزش ابتدایی،دانشگاه پیام نور واحد لردگان
3کارشناس آموزش ابتدایی،دانشگاه پیام نور واحد لردگان
4دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی،دانشگاه آزاد واحد لردگان
چکیده فارسی: در این مقاله به ویژگی های معلم، دانش آموز، شرایط محیطی خانواده، امکانات و تجهیزات مدرسه و روش ها و شیوه های برنامه ریزی شده،تناسب محتوای کتاب با توانایی ذهنی دانش آموز توجه شده است و هدف اصلی آموزش های جدید املاء وتاثیر آن در یادگیری املاء از نظر معلمان منطقه لردگان و ارایه طرح عملیاتی برای حل این مشکل و در نهایت کمک به برنامه ریزان و مجریان دوره های آموزشی برای فراهم کردن شرایط مطلوب آموزش و یادگیری املا در دوره ابتدایی می باشد که اطلاعات و داده های موردنیاز از طریق فرم مشاهده و پرسشنامه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرارگرفته است و چنین نتیجه گیری شده است: عدم شنوایی دانش آموز باعث اختلال در املا نویسی شده است عدم دقت دانش آموز باعث اختلال در املا نویسی شده است عدم آگاهی والدین از نحوه ی ارایه آموزش به دانش آموزان باعث اختلال در املا نویسی شده است در پایان پیشنهاداتی جهت رسیدگی بیشتر مسیولان و برنامه ریزان درسی مطرح گردیده است