نویسندگان:
ستاره عباسی1 ، مریم اصل تقویمی2 .1کارشناس ارشد ، گروه مدیریت ، دانشکده مدیریت ،دانشگاه ایلام
2دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه پیام نور مرکز میاندواب / دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی: هدف اصلی این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش استفاده از شبکه های اجتماعی و مجازی بر دین گریزی و سلامت روانی دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان مراغه میباشد در این پژوهش پیشینه پژوهش و چارچوب نظری آن از طریق مقالات معتبر علمی مورد بررسی قرار گرفت پژوهش حاضر از نوع توصیفی می باشد و با استفاده از مقالات علمی و کتابهای معتبر در این زمینه اطلاعات جمع آوری شده است ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته میباشد نتایج تحقیق نشان داده است که استفاده از کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و دینی شبکه های اجتماعی مجازی در حد متوسطی است و بیشترین دانش آموزان در گروه کم اعتقاد قرار گرفته اند نتایج بیانگر آن است که بین شبکه های اجتماعی مجازی و دین گریزی دانش آموزان همبستگی منفی و معناداری وجود دارد