نویسندگان:
مرتضی اکبری1 ، حمیدرضا عامل2 ، زهرا مغنی زاده3 .1استادیار گروه علوم اجتماعی و تاریخ دانشگاه ایلام.
2دانشجوی کارشناسی ارشد، موسسه آموزش عالی تابران، مشهد،ایران
3استادیار، عضو هیئت علمی گروه روانشناسی، موسسه آموزش عالی تابران، مشهد،ایران
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش آموزش مهارت های زندگی بر بحران هویت و پرخاشگری نوجوانان پسر مقیم در شبه خانواده های بهزیستی مشهد بود این پژوهش از نوع مطالعات آزمایشی پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل است جامعه ی آماری این پژوهش را تمام نوجوانان مراکز شبه خانواده های بهزیستی شهر مشهد تشکیل دادند تعداد ۲۸ نفر به صورت تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش انتخاب شدند تحلیل داده ها با انالیز کواریانس و نرم افزار SPSS۲۶ انجام شد یافته ها نشان داد که آموزش مهارت های زندگی باعث کاهش میانگین نمرات بحران هویت و پرخاشگری در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل گردید