نویسندگان:
احمد مهرشاد1 ، معصومه احمدنیا2 ، احمد سلطانی3 ، زینب زارعی زاده4 ، مریم مرزبان5 .1دانشجوی دکتری جامعهشناسی دانشگاه اصفهان
2کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی دانشگاه پیام نور شیراز
3کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد داراب
4کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد فسا
5کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد فسا
چکیده فارسی: اختلال یا ناتوانی یادگیری، یک اصطلاح کلی برای طیف وسیعی از مشکلات یادگیری است اختلال یادگیری به معنای معیوب بودن سطح هوش یا انگیزه کودک نیست کودکان دچار اختلال یادگیری تنبل یا احمق نیستند در حقیقت، اکثر آنها به اندازه سایر کودکان باهوش هستند فقط اینکه مغزشان به شکل دیگری عمل می کند این تفاوتها بر نحوه دریافت و پردازش اطلاعات اثر می گذارد به عبارت دیگر، کودکان و بزرگسالانی که از اختلال یادگیری رنج می برند به صورتی متفاوت از سایرین می بینند، می شنوند و درک می کنند این مسئله باعث می شود در یادگیری اطلاعات و مهارت های جدید یا به کارگیری آنها با مشکل مواجه شوند اما نکته مهم این است که کودکان دچار اختلالات یادگیری هم می توانند موفق باشند شایع ترین اختلالات یادگیری عبارتند از اشکال در خواندن، نوشتن، ریاضی، استدلال، گوش دادن و صحبت کردن آنچه که اهمیت دارد این است که بدانید اکثر کودکان دچار اختلال یادگیری به اندازه سایر کودکان باهوش هستند فقط باید طوری آموزش ببینند که با شیوه یادگیری خاص آنها سازگار باشد با کسب اطلاعات بیشتر در مورد ناتوانی های یادگیری، به طور کلی، و به ویژه مشکلات یادگیری فرزندتان، می توانید به موفقیت او در مدرسه و پس از آن کمک کنید