نویسندگان:
محمد سمیعیانی1 ، مهدی صمدی2 ، حجت آقاپور3 .1استادیار گروه علوم اجتماعی، دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران.(نویسنده مسئول).m_samieiany@yahoo.com
2لیسانس علوم تربیتی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل
3لیسانس علوم تربیتی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل
چکیده فارسی: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه جو عاطفی خانواده بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر دوره ی ابتدایی مدرسه ی شهید آخری در پایه های سوم ناحیه ی ۲ شهرستان اردبیل در سال تحصیلی ۹۶ ۱۳۹۵ بوده است جامعه ی مورد تحقیق دانش آموزان پسر دوره ی ابتدایی مدرسه ی شهید آخری در پایه سوم است که به تعداد ۷۰ نفر دانش آموز می باشد از این جمله تعداد ۳۰ نفر دانش آموز به روش تصادفی ساده انتخاب گردید روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی است داده های تحقیق از طریق پرسش نامه محقق ساخته ، ویژه ی دانش آموزان و نیز نمرات کارنامه ی تحصیلی دانش آموزان که از طریق رنج تعیین شده توسط اتفاق نظر معلمان به شرح ذیل است : نیاز به تلاش بیشتر زیر ده قابل قبول ده تا چهارده خوب چهارده تا هفده خیلی خوب هفده تا بیست بدست آمد در واقع طبق درخواست محقق از معلمان دانش آموزان مربوطه ، نمره ی کمی هر دانش آموز حاصل شد برای تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق از آزمون پیرسون و آزمون t استفاده گردید