نویسندگان:
مجید شمس الدین نژاد1 ، رویا احمدی قرنی2 ، نگین عزیزی3 ، سحر صبوری4 .1استاد مدعو و پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین (ع) majid1366beheshti@gmail.com
2کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان سنندج
3کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان سنندج
4کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان سنندج
چکیده فارسی: سازگاری شغلی از جمله عواملی است که برای هر سازمان ضروری و حیاتی است اگر در سازمان سازگاری شغلی وجود داشته باشد سازمان رو به ارتقاء و پیشرفت خواهد بود زیرا کارکنان با تمام توانشان به فعالیت برای سازمان می پردازند از سوی دیگر مدیریت تعارض سازمان را از بی نظمی و اختلافات عاری خواهد ساخت هدف تحقیق بررسی تاثیر مدیریت تعارض بر سازگاری شغلی در معلمان دوره ابتدایی شهرستان سقز می باشد که با روش تحقیق کمی و با استفاده از روش معادلات ساختاری انجام گرفته است جامعه تحقیق معلمان دوره ابتدایی شهرستان سقز می باشد که تعداد آن ها ۳۲۰ نفر در نظر گرفته شد که طبق جدول مورگان ۱۷۵ نفر از آنان انتخاب شدند نتایج تحقیق نشان داد مدیریت تعارض در مدارس ابتدایی شهرستان سقز سبب افزایش سازگاری شغلی معلمان می باشد، همچنین پیشنهاداتیبرای افزایش سازگاری شغلی در مدارس ابتدایی شهرستان سقز ارائه گردید