نویسندگان:
سید حسین آتشی1 ، علیرضا مهمان دوست2 ، احمد قربان پور3 ، صادق یوسفی4 .1مدرس دانشگاه امام علی(ع). تهران. ایران. sha13522531@gmail.com
چکیده فارسی: امروزه رشد نیروی انسانی از طریق آموزش و پرورش بیش از پیش مورد توجه و تاکید سازمانها قرار گرفتهاست تاکیدی که در کوششهای مدیریت نوین، تحولی چشمگیر به شمار می آید به بیان دیگر اکنون آموزش و پرورش کارکنان در ردیف اساسیترین وظایف هر مدیر قرار گرفته است در این راستا مهمترین وظیفه مدیر آن است که با تدوین مستمر برنامه های آموزشی، راه دگرگون شدن و بهبود کار را هموار نماید آموزش، کاراترین ابزار و قویترین فرآیند موجود برای انتقال دانش و مهارت به نیروی انسانی و آماده تقویت نمودن آنان برای انجام وظایف میباشد امروزه اغلب کشورهای توسعهیافته برای بقاء، رشد و تداوم توسعه، بخش قابل توجهی از درآمد ناخالص ملی خود را به طرق مختلف صرف آموزش و تربیت نیروی انسانی مینمایند و با تعلیم مهارتهای ضروری به کارکنان، میزان بهرهوری کار را افزایش میدهند به علاوه، اجرای برنامه های آموزشی در سازمان، پرورش استعدادها، ژرفبینی، جامع نگری و پایبندی افراد به ارزشهای سازمانی را تقویت مینماید این مقاله تاثیر آموزش کارگاه ها و آموزش ضمن خدمت بر افزایش کارآیی نیروی انسانی در آموزشگاه زهره توکل را مورد توجه و ارزیابی قرار میدهد و در پی پاسخگویی به این پرسش اصلی هستند که آیا گذراندن کارگاه های آموزشی ودوره های آموزش ضمن خدمت کارآیی کارکنان را افزایش میدهد؟ همچنین آیا آموزش ضمن خدمت قادر است نیروی انسانی را برای انجام بهتر وظایف محوله پرورش دهد؟ گذراندن این دوره ها، چگونه برنامه ریزی مدیریت، تخصص، خلاقیت، رضایت شغلی و طرز برخورد کارآموزان با ارباب رجوع را تحت تاثیر قرار میدهد؟ آیا عملکرد کارکنان را افزایش میدهد؟