نویسندگان:
مهدی بنی اسدی باغمیرانی1 ، عباس عرب2 ، مریم آل شیخ3 ، محمود آزادی4 ، جعفر طالبیان شریف5 .1دانشجوی دکتری، گروه معماری، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. m.baniasadi@srbiau.ac.ir
2دکتری مدیریت آموزشیهیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، مشهد، ایران
چکیده فارسی: هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش واسطه ای خود نظم دهی هیجانی در ارتباط خودکارامدی، عزت نفس و انگیزه تحصیلیدانش آموزان کلاس ششم ابتدایی در پاندمی کوید ۱۹است جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش اموزان پایه ششم ابتدایی ناحیه۵ آموزش پرورش در سال ۲۰۲۲ مشهد تشکیل می دهند در این پژوهش روش نمونه گیری خوشه ای است و ۳۶۲= n روش پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی همبستگی است برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل پیرسون و رگرسیون استفاده شد و ابزار مورد استفاده در آن پرسشنامه عزت نفس موریس روزنبرگ ۱۹۸۹، و پرسشنامه انگیزه تحصیلی مکاینرنی وسینکلایر۱۹۹۲ و پرسشنامه خودکارآمدی شرر ۱۹۸۹ و پرسشنامه خود نظم دهی هیجانی مانس و مالوف۲۰۰۹ است که روایی و پایایی آن ها در پژوهش ها مختلف تایید شده است نتایج نشان داد که بین خود نظم دهی هیجانی و خودکارامدی دانشآموزان کلاس ششم ابتدایی در پاندمی کوید ۱۹ ارتباط معنی داری وجود دارد بین خود نظم دهی هیجانی وعزت نفس دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی در پاندمی کوید ۱۹ ارتباط معنی داری وجود دارد بین خود نظم دهی هیجانی و انگیزه تحصیلی دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی در پاندمی کوید ۱۹ ارتباط معنی داری وجود دارد