نویسندگان:
سیدعلی اکبر احمدی1 ، کوثر عبدالهی2 ، وهاب حسنی3 .1استاد دانشگاه پیام نور. تهران ، ایران(نویسنده مسئول ) aliakbarahmadi4343@gmail.com
2کارشناس ارشد ، مدیریت دولتی ،،ازاد شوشتر ، ایران
3کارشناس ارشد ، روانشناسی بالینی،،ازاد ایلام
چکیده فارسی: انسان اساسا، محور بهره وری است و کلیه سازمان ها با هر نوع ماموریتی که دارند، باید بیشترین سرمایه،وقت و برنامه را به پرورش انسان ها در ابعاد مختلف اختصاص دهند؛ به گونه ای که انسان سازمانی، در ابعاد مختلف آمادگی ایجاد پرورش و کاربردی کردن بهرهوری فردی، گروهی و سازمانی را دارا باشد دردستگاه آموزش و پرورش نیزکه هدف آن تربیت و تعلیم نسل آینده است و به جهتی در فراهم سازینیروی کار آموزش دیده نیز عمل می نماید ، عناصر و عوامل چندی تاثیرگذار و نقش آفرین هستندوضرورت دارد کارکنانی گزینش و به خدمت گرفته شوند که در بدو استخدام و شروع کار از معلومات قابل قبول برخوردار باشند؛بلکه افراد بهره ور در حین خدمت نیز پیوسته معلومات خود را تجدید و روزآمد سازند دوره های ضمن خدمت تاکنون در برآورده ساختن این نیاز چنانکه باید موفق عمل نکرده اند برطرف ساختن ضعف های موجود در این زمینه و انطباق تحصیلات رسمی دانشگاهی با شاخه ها و رشته های موردنیاز از پیشنهادات مطرح شده می باشد انگیزش نیز با اهرم های مادی و معنوی متفاوتی باید صورت گرفته و تشویق ها درخور تلاش انجام شده باشدو افراد توسط مدرسان دوره ها پشتیبانی شوند تا اشکالات و نقاط قوت در حین انجام کار پیدا و مورد بررسی قرار گیرد و آموزش دیده گان صر فا برای گرفتن گواهی هایآموزش ویا برای گرفتن ارتقاء شغل و دوره های آموزش را طی نکنند و به کیفیت عملکرد خود بعد از دوره های آموزش در حین کار اهمیت بیشتری بدهند و بدین ترتیب است که می توان گفت آموزش بهره مندی و بهره وری لازمه را داشته است