نویسندگان:
علی یکتا1 ، منیره مرادی نسب2 .1عضو هیئت علمی دانشگاه aliyektaxi@gmail.com
2عضو هئیت علمی دانشگاه پیام نور
چکیده فارسی: امروزه زنان به عنوان نیمی از شهروندان و کسانی که در فرهنگ سازی جامعه نقش عمده ای دارند، مورد توجه قرار گرفته اند و لازم است جهت نیل به توسعه پایدار به توانمند سازی آن ها توجه خاصی شود توانمند سازی زنان شامل ابعاد توانمند سازی روان شناختی، توانمند سازی اقتصادی، توانمندسازی بر حسب عاملیت و توانمند سازی جسمی است در این تحقیق، پژوهشگر می کوشد تا نقش رسانه و فن آوری ارتباطی و اطلاعاتی را در توانمند سازی زنان در عرصه های اقصادی و روانشناختی مورد بررسی قرار دهد چارچوب نظری تحقیق بر اساس نظریه ساختاریابی گیدنز، نظریات سارا لانگه و نظریه توانمندسازی شکل گرفته است تحقیق پیش رو از نوع توصیفی و تبیینی است و جهت گرد آوری داده ها از شیوه پیمایش استفاده گردیده است جامعه آماری پیش رو شامل تمام زنان شهر پاکدشت می باشد که با توجه به جدول مورگان تعداد ۲۴۰ نفر نمونه به صورت طبقه ای انتخاب شده اند نتایج آزمون های آماری نشان می دهند بین دو متغیر اصلی پژوهش یعنی متغیر رسانه جمعی و متغیر توانمند سازی روان شناختی و اقتصادی زنان و استفاده از برنامه های آموزشی رابطه مشاهده نمی شود