نویسندگان:
غلامرضا الهقلی1 ، محمد الهیاری2 .1دانشجوی دکتری الهیات allahgholi02@gmail.com
2دانشجوی کارشناسی ، علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان ، شهید بهشتی مشهد
چکیده فارسی: امروزه با نگاهی ساده به مدارس می شود به این موضوع پی برد که درس ریاضی برای دانش آموزان خسته کننده و یادگیری آن به دلیل شیوه تدریس غیرفعال سخت است یکی از بخش های درس ریاضی ، مبحث ضرب است، جدول ضرب از بخش هایی است که دانش آموزان در ابتدا که با آن روبه رو می شوند، در یادگیری آن مشکل دارند هدف اصلی از آموزش ریاضی در مدارس را می توان به نحوه استدلال کردن دانش آموزان پرداخت نه صرفا محاسبه، ضرب و تقسیم اعداد و باید دنبال این بود علاوه بر آموزش ضرب که بخشی از اموزش ریاضی می باشد، شیوه های تدریس متناسب با ویژگی های شناختی کودکان و به دنبال ان تفکر منطقی را بهبود بخشیم این پژوهش با هدف آموزش جدول ضرب به ۲ دانش آموزی که مشکل یادگیری جدول ضرب دارند ، انجام گرفت در پژوهش حاضر از ابزارهای مشاهده،مصاحبه، پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است با استفاده از راه کارهایی که از طریق ابزار جمع اوری اطلاعات به دست آمد توانستیم یادگیری ضرب را برای دانش آموزان تسهیل کنیم در این راه از راه کارهایی مانند بازی، شعر، استفاده از وسایل عینی و ساده استفاده شد به معلمان پیشنهاد می شود که در آموزش مبحث ضرب درس ریاضی از روش هایی که در پژوهش استفاده شد، بهره ببرند همچنین از پژوهشگران دعوت می شود که در آموزش خود از نمایش استفاده کنند