نویسندگان:
مجتبی احمدی1 ، محسن محبوبی نیه2 .1کارشناس ارشد مدیریت تحقیقات علوم اسلامی، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق علیه السلام (قم ) m.ahmadi110@chmail.ir
2کارشناسی ارشد علوم ارنباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
چکیده فارسی: یکی از مواردی که مورد تاکید بزرگان مدیریت است اعتماد به سیستم و منابع انسانی است، اما پر واضح استکه این مطلب نافی کنترل سیستم نمی باشد کنترل و نظارت بر مجموعه و سیستم از راه های مختلفی صورتمی گیرد که یکی از آن ها مشتریان سازمان هستند مدیران موفق به منظور جلوگیری از انحراف در مسیراستراتژی های سازمان همواره راه های نظارتی متفاوت و مختلفی را بر می گزینند که یکی از آن های نظارتمردمی است در دنیایی که رقابت ها بسیار فشرده و نزدیک می باشد؛ مطمئنا سرعت دسترسی به معایب سیستمدر بهبود عملکرد مجموعه تاثیر بسزایی خواهد داشت امروزه با رشد فناوری یکی از بهترین راه ها برای تعاملبا مشتریان سازمان بهره گیری از شبکه های اجتماعی است، چرا که اگر مدیران مجموعه خود به سمت استفادهاز آن نروند حرکت جامعه و به خصوص نفوذ آن در بین قشر جوان که مشتاق ارزیابی جامعه خود می باشندخواه ناخواه بر عملکرد سازمان تاثیر گذار خواهد بود مطالعه بر روی اتفاقات چند سال اخیر در خصوصعملکرد شبکه های اجتماعی در نظارت مردمی نشان می دهد که مدیران باید با در نظر داشتن جنبه های مختلفکارکرد شبکه های اجتماعی ضمن رصد کامل آن نسبت به کنترل وضع موجود جهت تبدیل تهدید ها به فرصتبرای سازمان مطبوع خود کوشا بوده، هدفی که نیاز به اقدام سریع و به موقع، ایجاد فضای مناسب برای ایجادکانال ارتباطی بین شهروند و مدیریت به صورت مستقیم و ایجاد ذهنیت مثبت برای افراد جامعه نسبت بهسازمان را دارد