نویسندگان:
هادی حیدری کمال1 ، مهدی مدنی فرد2 ، علی اصغر راحمی3 .1دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات. Hadiheydarikamal@gmail.com
چکیده فارسی: هر تحقیق، فرآیندی علمی است که طی آن پژوهشگر تلاش می کند تا برای یک مسئله، پاسخی نظری پیدا کند در این تحقیق به بررسی رابطه نیازهای بنیادین شناختی خود مختاری، شایستگی، ارتباط با رضایت از زندگی، با نقش میانجی رضایت شغلی در معلمان مدارس ابتدایی تربت حیدریه پرداخته شده است تحقیق حاضر ازنظر شیوه تجزیه و تحلیل داده ها از نوع همبستگی می باشد از نظر نتیجه و هدف، یک تحقیق کاربردیمحسوب می شود که نتایج حاصل از آن جهت ارائه الگو، مدل یا راه حلی برای بهینه سازی ابزارها وروش ها درجهت افزایش وفاداری مشتریان استفاده می شود این تحقیق بر مبنای ماهیت نیز در زمره تحقیقات توصیفی _پیمایشی قرار می گیرد روشی که در این پژوهش برای گردآوری اطلاعات مورد استفاده قرارخواهد گرفت روشمیدانی وکتابخانه ای خواهد بود بخش ادبیات و مبانی نظری توسط کتب، نشریات و مجلات فارسی و انگلیسی واینترنت، شکل می گیرد و بخش میدانی شامل پرسشنامه استاندارد می باشد این پژوهش برای خود ۲ هدفاصلی را تعریف کرده است :بررسی نقش میانجی رضایت شغلی در رابطه نیازهای بنیادین شناختی خود مختاری، شایستگی، ارتباط با رضایتاز زندگی معلمان مدارس ابتدایی تربت حیدریه بررسی رابطه نیازهای بنیادین شناختی با رضایت از زندگی معلمان مدارس ابتدایی تربت حیدریه