نویسندگان:
اکرم علیمردانی1 ، محمدعلی قاسم زاده بافقی2 ، شهناز هاشمی3 .1استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه علوم انتظامی.. تهران. ایران. ak.alimardani2014@gmail.com
2دانشجوی دکتری رشته علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی میبد
3استادیار علوم ارتباطات دانشکده علوم اتباطات، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
چکیده فارسی: هدف مطالعه حاضر نقش شبکه های اجتماعی در معرفی میراث فرهنگی و توسعه گردشگری با روش سنتزپژوهی بود در پژوهش حاضر از روش سنتز پژوهی استفاده شد به منظور بررسی بیشینه پژوهش و جمع آوری داده های متناسب با هدف پژوهش از میان ۱۲۰ مورد تعداد ۴۹ پژوهش شامل پژوهش های داخلی زبان فارسی در فاصله سال های ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۱ و پژوهش های زبان انگلیسی در فاصله سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ شناسایی ودر نهایت از میان آنها تعداد ۲۱ از مورد که دارای بیشترین هماهنگی و تناسب با هدف این پژوهش داشت، جهت بررسی و تحلیل انتخاب شدند پس از گردآوری داده ها نتایج یافته های پژوهشی در بعد مفاهیم مقولات و مقولات هسته ای طبقه بندی و تحلیل شدند براساس یافته های تحقیق، به دلیل وجود خلا و ضعف از سوی رسانه های سنتی و آنلاین در توسعه گردشگری و معرفی میراث فرهنگی، شبکه های اجتماعی قادرند نقش بی بدیلی را در معرفی میراث فرهنگی و توسعه گردشگری ایفا نمایند