نویسندگان:
محسن ایمانی1 ، محمد صفری2 ، کاظم کمالی راجیری3 .1دانشیار فلسفه تعلیم وتربیت گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت مدرس تهران، تهران، ایران(نویسنده مسئول) Eimanim@modares.ac.ir
2دانشجوی دکترای تخصصی برنامه ریزی آموزش از دور مرکز بین الملل دانشگاه پیام نور واحد امارات
3کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
چکیده فارسی: در پژوهش حاضر به تاثیر کار گروهی بر عملکرد معلمان مقطع ابتدایی شهرستان پاکدشت با در نظر گرفتن نقشتعدیل گر رهبری تحول آفرین پرداخته شد پژوهش حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از جهتبررسی روابط بین متغیرها در میان تحقیقات توصیفی پیمایشی است جامعه آماری پژوهش حاضر معلمان مقطعابتدایی شهر پاکدشت بودند که با توجه به تعداد اعضای جامعه که ۷۸۰ نفر بودند با استفاده از جدول کرجسی ومورگان تعداد ۲۶۰ نفر برای توزیع پرسشنامه انتخاب گردیدند و بوسیله شیوه نمونه برداری تصادفی ساده داده هاجمع آوری گردید در پژوهش حاضر برای گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته که روایی و پایایی آن موردسنجش واقع گردیده استفاده شده است به منظور آزمون فرضیات از نرم افزار spss و pls استفاده شده استنتایج به دست آمده از آزمون مدل تحقیق نشان داد که کار گروهی بر عملکرد معلمان مقطع ابتدایی شهرستانپاکدشت تاثیر معناداری دارد همچنین رهبری تحول آفرین نقش تعدیل کنندگی مثبت در رابطه بین کار گروهی وعملکرد معلمان مقطع ابتدایی شهرستان پاکدشت تاثیر معناداری دارد