نویسندگان:
اسماعیل شیرعلی1 ، آرزو نوروزی2 .1استادیارگروه مردم شناسی دانشگاه ولایت ، ایرانشهر، ایران esmaeil.shirali@gmail.com
2دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، پردیس اروند آبادان، دانشگاه فرهنگیان آبادان، ایران
چکیده فارسی: مدیریت کلاس درس، از سوی معلم به منظور برقراری نظم و انضباط، ایجاد یادگیری در دانش آموزان و بهبود و ارتقای کیفیتتدریس انجام می شود مدیریت صحیح کلاس یکی از مهم ترین و اساسی ترین کارهایی است که یک معلم باید به آن توجهداشته باشد؛ به طوری که اگر این امر به خوبی انجام نگیرد، فرایند تدریس معلم و یادگیری دانش آمزان با مشکل مواجه میگردد هدف از نگارش این مقاله، بررسی چگونگی مدیریت کلاس و ارائه راهکارهایی در جهت بهبود این امر می باشد روشناست که یکی از مهم ترین وظایف معلم در کلاس درس، ارائه مطالب درسی به نحو احسن و ایجاد یادگیری در دانش آموزان میباشد اما برای آنکه در کلاس درس بیشترین بهره وری حاصل شود، معلم می تواند به روش های مختلف به مذیریت صحیحکلاس درس بپردازد در نتیجه چنین اقداماتی است که علاوه بر موفقیت در امر یادگیری، با مدیریت صحیح کلاس به ایجادالگوهای رفتاری مناسب و تکامل شخصیت دانش آموزان نائل شود بنابراین در این مقاله که برای جمع آوری اطلاعات از کتب ونیز مقالات دیگر بهره گرفته شده است، به مواردی چون مدیریت کلاس، اهمیت آن و نیز راهکارهایی در این رابطه پرداخته شدهاست