نویسندگان:
حسین شعبانی1 ، فاطمه ذبیح اله زاده2 .1دانشجوی دکتری جامعه شناسی توسعه،دانشگاه آزاداسلامی،رودهن،ایران. seyedkhalilsap@yahoo.com
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب ایران
چکیده فارسی: هدف این پژوهش تعیین نقش واسطه ای هماهنگی خود با هدف و خودنظم جویی در رابطه بین هسته ارزشیابی خودو دستیابی به هدف در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب مشغول به تحصیل در سال ۱۳۹۵ ۱۳۹۶ بود بر مبنای یک طرح همبستگی ۳۶۲ نفر ۱۵۶ مرد و ۲۰۶ زن به روش نمونه برداری در دسترس انتخاب شدند و مقیاس دستیاب به هدف GAS شلدون و الیوت، ۱۹۹۹ ، مقیاس هسته ارزشیابی خود CSES، جاج، ارز، بونو و تورسن ۲۰۰۳ ، مقیاس هماهنگی خود با هدف CSS، شلدون و الیوت ۱۹۹۸، و پرسشنامه خودنظم جویی SRQ، کینکاید، فیشبورون، روگزر و چیسورن، ۱۹۷۵، را تکمیل کردند نتایج ازمون همبستگی نشان داد که هسته ارزشیابی خود با دستیابی به هدف و خودنظم جویی با هماهنگی خود با هدف و دستیابی به هدف رابطه مثبت دارد نتایج تحلیل مسیر نیز نشان داد که هماهنگی خود با هدف با خودنظم جویی در رابطه بین هسته ارزشیابی خود و دستیابی به هدف نقش واسطه ای دارد براساس یافته های این پژوهش میتوان نتیجه گرفت هسته ارزشیابی خود به واسطه هماهنگی خود با هدف و خودنظم جویی دستیابی به هدف را پیش بینی می :ند