نویسندگان:
صفر حیاتی1 ، حمید داودی2 ، محسن داودآبادی فراهانی3 ، سیدحسن محمدی4 .1استادیار گروه مطالعات خانواده دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز – ایران ac.hayati@azaruniv.ac.ir
2سطح سه حوزه علمیه قم
3سطح چهار حوزه علمیه قم و دکتری فقه تربیتی جامعه المصطفی
4سطح سه حوزه علمیه قم
چکیده فارسی: مقصود از «آسیب»، عواملی است که میتواند فرآیند دستیابی به اهداف را متوقف یا به صورت محسوسی کند کند همچنین، مقصود از «آسیب شناسی» نیز تالش نظری برای شناخت آسیبهاست هر فعالیت انسانی ممکن است در مسیر خود دچار آسیبها و آفاتی شود تبلیغ دین نیز در مسیر نیل به اهدافش آسیب ها و موانعی وجود دارد که هدف از این مقاله شناسایی این آسیب هاست بنابراین با مراجعه به منابع دینی قرآن و سنت با روش توصیفی تحلیلی به شناسایی «آسیبهای تبلیغ دین» از منظر اسلام پرداخته شد این آسیب ها در چهار بخش علمی و شناختی، معنوی و اخالقی، رفتاری و مهارتی ارائه شد که توجه به آنها می تواند مبلغ را در اثر بخش بودن تبلیغ خود یاری نموده و حرکت به سمت اهداف تبلیغ دینی را سرعت ببخشد