نویسندگان:
رسول رنجبریان1 ، پرستو مرادی2 .1استادیار گروه مدیریت دولتی، واحد شاهیندژ، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهیندژ، ایران ranjbarian1404@gmail.com
2دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی دانشگاه پیام نور واحد بناب
چکیده فارسی: آموزش مجازی ،روش آموزش و یادگیری توسط منابع دیجیتال اعم از موبایل، کامپیوتر، اینترنت و تبلت است بنابراین آموزش مجازی، یک روش آموزشی است که در هر جایی قابل اجراست و بسیار ساده انجام میشود پیشرفت تکنولوژی در دنیای مدرن و راه یافتن آن به سیستم آموزشی سبب شده است تا آموزش امری ساده و سهلالوصول گردد روش این پژوهش کتابخانه ای،اسنادی است و با مطالعه پژوهش های پیشین به دست آمده است هدف از این پژوهش تبین آموزش مجازی به عنوان روشی نوین در تعلیم و تربیت دانش آموزان و نحوه ی عملکرد و یادگیری ایشان می باشد جامعه ی آماری این پژوهش دانش آموزان ابتدایی شهرستان سقز در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۰می باشد از مزایای آموزش مجازی می توان به در دسترس بودن،نبود محدودیت مکانی وزمان، مختصر ومفید بودن،جدید بودن و ترغیب فراگیران وایمن بودن از بیماری همه گیر کرونا اشاره کرد از معایب این روش هم می توان به نبود امکان پرسش و پاسخ و تعامل ،کنترل کمتر معلمان روی دانش آموزان و از بین رفتن ارتباط چهره به چهره و غیر کلامی حضوری ،نبود تمرکز ناآشنایی برخی از معلمان و اساتید با سیستم آموزش آنلاین اشاره کرد