نویسندگان:
آسیه منصوری1 ، کاترین فکری2 .1دانش آموخته ی کارشناسی ارشد مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی واحدمرودشت ایران
2استادیار گروه مشاوره دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاداسلامی واحدمرودشت ایران
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی نظریه یادگیری اجتماعی کرامبولتز بر خودکارآمدی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد ناحیه یک شیراز بود طرح پژوهش حاضر، نیمه آزمایشی با گروه کنترل و به روش تحلیل کوواریانس بود جامعه پژوهش حاضر شامل تمامی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد ناحیه یک شیراز بود که از این میان ۴۰ زن شامل ۲۰ نفر در گروه آزمایش و ۲۰ نفر گروه گواه به روش نمونه گیری هدفمند داوطلب و بر اساس ملاکهای ورود و خروج انتخاب شدند ابزار مورداستفاده در این پژوهش شامل مقیاس خودکارآمدی بود برای گروه آزمایش، ۸ جلسه ی ۹۰ دقیقه هفتگی برنامه ی آموزش یادگیری اجتماعی بر اساس نظریه کرامبولتز اجرا شد ولی گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای دریافت نکرد برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آمار استنباطی تحلیل کوواریانس استفاده شد تحلیلهای آماری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS ۲۳ انجام شد نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که مداخله ی به کاررفته خودکارآمدی زندگی زنان سرپرست خانوار تاثیر معنادار دارد و نتایج در طول زمان پایدار بوده است