نویسندگان:
هادی ابراهیمی کیاپی1 ، نگار ابراهیمی2 ، جمال مرادپور3 ، رویا لطفی4 .1استادیار و عضو هیات علمی گروه معارف دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ebrahimih56@yahoo.com
2کارشناس علوم تربیتی،آموزگار
3استادیار دانشگاه فرهنگیان کردستان
4کارشناس علوم تربیتی ، آموزگار
چکیده فارسی: این پزوهش تحت عنوان اختلال ADHD در دانش آموز پایه چهارم ؛ نشانگان، علل ودرمان از نظرنوع ، کاربردی و از نظر شیوه اجرا به صورت پژوهش عملی اقدام پژوهی انجام گرفته است هدف این پژوهش تشخیص و درمان اختلال دانش آموز ADHD و در نهایت بهبود سلامت روانی ، ارتقای کیفیت تحصیلی وبهبود اعتماد به نفس اوست ایزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات شلمل : مشاهده ، مصاحبه ، بررسی پرونده تربیتی و تحصیلی ، ثبت سیاه ه رفتاربوده و حاصل استفاده از این ابزارها در جداول شواهد اولیه و ثانویه آورده شده است روش های مختلف درمانی از جمله سازماندهی محیط ، رفتار درمانی ، درمان شناختی ، دلگرم سازی و ارتقای اعنماد به نفس و دادن مسئولیت متناسب با خصوصیات دانش آموز، همانگونه که در جدول شواهد ثانویه بیان شده است به طور معنا دارمنجر به کاهش و درمان اختلال دانش آموز گردیده است