نویسندگان:
حبیب احمدی1 ، قارداد عیسی زهی2 ، رقیه عیسی زهی3 .1. عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ahmadihabib_2006@yahoo.com
چکیده فارسی: انگیزه دانش آموز به عنوان یک توانمندسازی تحصیلی برای موفقیت مدرسه مورد بحث قرار می گیرد با این حال، بر خلاف بسیاری از دیدگاه ها، نویسندگان انگیزه دانش آموز را به عنوان یک ساختار چند وجهی با مولفه های مختلف تصور می کنند این تحقیق با هدف بررسی عامل مهم انگیزه برای پیشرفت و موفقیت دانش آموزان به روش یک تحقیق مروری و کتابخانه ای انجام شده است بر این اساس، مقاله شامل چهار مولفه کلیدی انگیزش دانش آموز شامل خودکارآمدی تحصیلی، اسناد، انگیزش درونی و اهداف پیشرفت است تحقیقات در مورد هر یک از این چهار مولفه تشریح شده است، تحقیقات مربوط به این چهار مولفه با پیشرفت تحصیلی و سایر توانمندسازهای تحصیلی بررسی شده و پیشنهادهایی برای آموزش و ارزیابی ارائه شده است