نویسندگان:
زهره براتی1 ، جلال جمالی2 ، محمد سلطانی3 .1کارشناس ارشد رشته تحقیقات آموزشی ، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم تحقیقات ، تهران، ایران
2کارشناسی ارشد نحقیقات آموزشی
3کارشناسی ارشد نحقیقات آموزشی
چکیده فارسی: در همین راستا در سال های اخیر، عرصه روش های یاددهی یادگیری نیز به مانند عرصه فناوری شاهد نوآوری هایی است که هر یک می تواند بخشی از فرآیندهای پیشین را دگرگون سازد کلاس معکوس، که گاهی از آن به کلاس وارون یاد می شود یکی از این نوآوری هاست این نوآوری از سویی بر مدیریت زمان یادگیری تاثیر می گذارد و بهره وری آن را دوچندان می کند و از سوی دیگر روند انجام فعالیت های یادگیری، نقش معلم و دانش آموز، مکان یادگیری و رسانه های یادگیری را به طور جدی دستخوش تغییر می سازد نظام های آموزشی مختلف ممکن است از نظر اهداف و محتوای یادگیری، با یکدیگر تا حد زیادی متفاوت باشند، اما وقتی به سطح روش های یاددهی – یادگیری می رسند اشتراکات زیادی با هم می یابند و هیچ نظام آموزشی در جهان نمی یابیم که نسبت به کیفیت یادگیری بی تفاوت باشد فراهم ساختن فرصت یادگیری فعال، جذاب، موثر، گروهی و مرتبط با زندگی، دغدغه مشترک تمامی آموزشگران است