نویسندگان:
سیده راضیه پورمحمدی1 ، فاطمه عزیزی2 ، عادل سلیمانی3 .1دانشجوی دکتری رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه اراک m.yahoo@sae_raz
2دانشجوی کارشناسی رشته مشاوره و راهنمایی، پردیس شهید صدوقی استان کرمانشاه، دانشگاه فرهنگیان
3مدرس دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید صدوقی کرمانشاه
چکیده فارسی: هدف از این پژوهش بررسی کنش پژوهی در توسعه حرفه ای معلم است که در ادامه برای دستیابی به هدف مورد نظر دانشجو در جریان ترم جاری خود به عنوان کارورز در مدرسه حضور میابد و در جریان روش تحقیق دو عنصر مشاهده و مصاحبه را به کار میگیرد و پنج موقعیت فیزیکی، عاطفی، سازمانی و آموزشی و مجازی را بررسی و تحلیل میکند همچنین در راستای بهبود فرایند تدریس و یادگیری بهتر دانش آموزان، امر تدریس مجازی و حضوری به وقوع میپوندد و نقد و انتقادات از این تدریس ها استخراج شده و نیز کدگذاری های باز ، محوری و گزینشی تهیه میگردد کد گذاری های استخراج شده از نقد و انتقادات خود دانشجو، معلم راهنما و نظر دیگران گردآوری میگردد همچنین در طی جریان این کدگذاری ها ابتدا از تعداد زیادی کد های باز تعداد کمتری کد های محوری و سپس در انتها کدهای دسته بندی شده با موضوعات مشابه تحت عنوان کدگذاری گزینشی صورت میگیرد و از طریق کد گذاری های محوری و گزینشی و تامل در آنها میتواند دستاورهای مهمی را کسب کند