نویسندگان:
حسنعلی رودباری1 ، زهرا آسا2 ، صدیقه بهادر3 ، سیده نجمه حسینی4 ، یاسمن ذاکری مودب5 .1مربی گروه اخلاق دانشگاه علوم انتظامی امین roodbari.313@gmail.com
2کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
3کارشناسی ازشد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل قشم
4کارشناسی ریاضی دانشگاه پیام نور واحد گچساران
5کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان
چکیده فارسی: ارزشیابی عملکرد دانش آموزان از جمله ابزارهای مهم و حیاتی در فرایند آموزش و پرورش است که به منظور بررسی و تعیین سطح یادگیری و پیشرفت دانش آموزان، توسط معلمان و مدیران آموزشی صورت می گیرد ارزشیابی در کلاس درس شامل روش های مختلفی از جمله ارزیابی عملکرد، ارزیابی نمره ای و ارزیابی رفتاری است که همه با هدف به دست آوردن اطلاعات دقیقی از عملکرد دانش آموزان در کلاس درس و پیشرفت آن ها صورت می گیرد با توجه به اهمیت فرایند ارزیابی، چالش هایی برای معلمان و دانش آموزان در کلاس درس به وجود می آید این چالش ها عبارت اند از: صحت و دقت ارزیابی، تاثیرات منفی بر روی انگیزش دانش آموزان، قضاوت فردی و نیز محدودیت های زمانی با این حال، استفاده از روش های ارزشیابی مناسب و توسعه سیستم های ارزشیابی در مدارس می تواند به کاهش چالش های ارزیابی در کلاس درس کمک کند بنابراین، هدف اصلی این مقاله، بررسی چالش های ارزشیابی سنتی در کلاس درس و راه حل هایی برای مواجهه با آن ها است با ارائه راه حل های مناسب، ارزشیابی سنتی همچنان به عنوان یکی از ابزارهای ارزیابی در کلاس درس مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به صورت موثری در فرایند آموزش و پرورش شرکت خواهد داشت