نویسندگان:
افضل السادات حسینی دهشیری1 ، اقبال اژدری2 ، محمد بزرگ امید3 .1دانشیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران، تهران، ایران .afhoseimi@ut.at.ir.
2آموزگاران ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک، کهگیلویه و بویراحمد، ایران
3آموزگاران ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک، کهگیلویه و بویراحمد، ایران
چکیده فارسی: آموزش و پرورش در چند دهه اخیر به طور چشمگیری تکامل یافته است دورانی که دانش آموزان مجبور بودند منفعلانه بنشینند و فقط گوش دهند در حالی که معلمشان سخنرانی های طولانی می کرد، گذشته است روش های آموزشی جدید در کلاس های فیزیکی و مجازی ادغام شده اند و تجربه یادگیری و حفظ دانش را به طور قابل توجهی بهبود می بخشند بنابراین، این رویکردهای جدید برای آموزش چیست؟ فراگیر ابتدایی باید خود را با این روش های جدید و پیشرفته تدریس آشنا کنند تا آموزش های موثر ارائه دهند و یادگیرندگان خود را درگیر خود نگه دارند مدارس مختلف بسته به نیاز دانش آموزان و منابع در دسترس، استراتژی های متفاوتی خواهند داشت با این حال، برخی از راهبردهای جدیدتر مدرسه ابتدایی که برای بهبود آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: ۱ استفاده از فناوری در کلاس درس برای مشارکت دادن دانش آموزان و آموزش آنها به روش های جدید و نوآورانه ۲ گنجاندن تجربیات یادگیری عملی و تعاملی بیشتر در برنامه درسی ۳ تاکید بیشتر بر یادگیری اجتماعی و عاطفی، برای کمک به فراگیران در توسعه مهارت های مهم زندگی ۴ ارائه آموزش های فردی بیشتر برای رفع نیازهای هر فراگیر ۵ استفاده از تصمیم گیری مبتنی بر داده برای ارزیابی و بهبود مداوم آموزش و یادگیری با استفاده از این راهبردها و سایر راهبردهای جدید، مدارس ابتدایی در تلاش هستند تا آموزش با کیفیتی را برای فراگیران خود فراهم کنند که آنها را برای موفقیت در آینده آماده کند در این مطالعه به روش های تدریس جدید در مدارس ابتدایی پرداخته و درک روشنی از این رویکردهای جدید به فراگیر ابتدایی ارئه شده است