نویسندگان:
فرهان پرنون1 ، افشین اخدر2 ، مومد جاوید3 ، جعفر افژول4 .1کارشناس ارشد جامعه شناسی انقلاب اسلامی، farhan.parnon@gmail.com
2آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک
3آموزگار ابتدایی اداره آموزش و پرورش منطقه دیشموک
4کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد بهبهان
چکیده فارسی: غیبت های مکرر نه تنها به معنای آموزش کمتر است، بلکه فرصت های از دست رفته برای مداخله، آموزش مجدد و غنی سازی را نیز به همراه دارد از دلایل مدرسه ای برای غیبت شامل پرخاشگری، برنامه درسی غیرمشخص، افت تحصیلی و درک تنبیه های رفتاری ناعادلانه است اثربخشی معلم قوی ترین عامل تعیین کننده موفقیت دانش آموز در ارتباط با مدرسه است، اما غیبت مداوم دانش آموز حتی توانایی بهترین معلم را برای فراهم کردن فرصت های یادگیری کاهش می دهد نظارت بر حضور و غیاب اساسی ترین ابزار برای کاهش غیبت است به منظور حمایت از دانش آموزان، باید راهی برای ثبت دقیق افرادی که در مدرسه غایب هستند وجود داشته باشد ثابت شده است که غیبت تاثیرات منفی مختلفی بر نتایج تحصیلی دانش آموز دارد غیبت می تواند بر اساس انگیزه باشد، جایی که دانش آموز ممکن است مایل به شرکت در آن نباشد این غیبت ها عموما یک تصمیم داوطلبانه و عمدی است این پژوهش به بررسی الگوهای غیبت مداوم در طول زمان، پیامدهای غیبت مداوم بر نتایج تحصیلی دانش آموزان و اثرات غیبت مداوم در طول سال های مدرسه می پردازد