نویسندگان:
نوروز هاشم زهی1 ، مرضیه بالویی2 ، زهرا فتحی3 ، زینب علی نژاد بشلی4 ، رقیه بالوئی5 .1استادیار گروه علوم ارتباطات اجتماعی، واحد شرق تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران no_hashemzehi@gmail.com
2کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه یادگار امام شهر ری
3کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد شهر قدس
4کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد بابل
5کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی
چکیده فارسی: آموزگاران به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین عناصر در مدرسه تلقی می شوند و همچنین مسئول عملکرد شغلی، پیشرفت تحصیلی فراگیران و اقدامات هدفمند در سازمان آموزش و پرورش هستند بنابراین، آموزگاران موظف هستند که انگیزه بالایی داشته باشند و با انگیزه قوی کار کنند ایجاد انگیزه باعث می شود که موفقیت فردی بر اثربخشی کلی مدرسه تاثیر بگذاردمسئولیت پرورش افراد سالم و شاد و موفق بر عهده والدین و همچنین آموزگاران است به خصوص کودکان در سالهای ابتدایی آموزگاران خود را الگو قرار می دهند بنابراین، آموزگاران شاد نقش اساسی در تربیت افراد شاد دارند هدف نظام آموزشی تربیت افراد سالم، شاد و موفق صرف نظر از حرفه شان است با این حال، آموزگاران شاد و آرام عامل مهمی در تربیت افراد شاد هستند شادی آموزگاران عاملی تعیین کننده در کارایی آموزش و تدریس است با توجه به این اطلاعات می توان گفت که مهم ترین خروجی یک مدرسه با آموزگاران شاد و مولد، افراد سالم، سازنده و شاد خواهند بود که جامعه خوبی را تشکیل می دهند هدف از این مقاله بررسی تاثیرات سرزندگی و شادکامی آموزان بر فراگیران و سرایت عاطفی این شادکامی مد نظر بوده که با استفاده از روش توصیفی و با کمک منابع کتابخانه ای و مرور مقالات در این حوزه نویسندگان سعی کرده اند که مباحث مطرح شده در این نوشتار بپردازند