نویسندگان:
سید علیرضا ادیانی1 ، مریم دست پاک2 .1دکترای علوم سیاسی info.basirat@police.ir
2مدیریت هنرستان
چکیده فارسی: پژوهش حاضر به اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش پرخاشگری و افزایش ابراز وجود دانش آموزانمقطع متوسطه شهر بجنورد پرداخته است این تحقیق از نوع نیمه آزمایشی است و در زمره ی پژوهش های کاربردی قرارمی گیرد در پژوهش حاضر جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دبیرستان های شهر بجنورد می باشد که در سالتحصیلی ۹۸ ۹۹ به تحصیل اشتغال دارند براساس گزارش سازمان آموزش و پرورش تعداد این دانش آموزان ۲۰۰۰۰ نفرمی باشد روش نمونه گیری تصادفی ساده است که حجم نمونه به تعداد ۲۴ نفر تصادفی انتخاب شدند روش گردآوریاطلاعات در این تحقیق میدانی است و به دلیل ماهیت موضوع تحقیق اطلاعات از طریق پرسشنامه پرسشنامه های ابرازوجود AI گمبریل و ریکی ۱۹۷۵ و پرسشنامه پرخاشگری اهواز AAI ۱۳۷۵ جمع آوری شدند محتویجلسات شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در پژوهش حاضر برگرفته از پکیج آموزشی«درمان شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی باون چاولا و مارلات ۲۰۱۱؛ با ترجمه یوسفی» است