نویسندگان:
محمد جعفری1 ، سمیرا رضایی2 ، صابر عسگری مهام3 ، حامد اکبری4 .1کارشناس ارشد جامعهشناسی، مدرس دانشگاه پیام نور مازندران m.j.gavzan@gmail.com
2کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، مشاور
3کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش تکنولوژی آموزشی، آموزگار
4کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، آموزگار
چکیده فارسی: هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر نرم افزار آموزشی اتو پلی مبتنی بر الگوی شناختگرا در پیشرفت تحصیلی و تغییرسبکهای یادگیری دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی در درس ریاضی شهر رشت در سال ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ بود پژوهش حاضراز نظر هدف کاربردی بوده و از نظر روش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با دو گروه کنترل و آزمایش بود برای ابزار جمع آوری اطلاعات برای سنجش متغییر پیشرفت تحصیلی از آزمون محقق ساخته استفاده کردم جهتبدست آوردن پایایی و روایی آزمون مذکور به تائید اساتید علوم تربیتی و روانشناسی رسید و آلفای کرونباخ آزمون محققساخته با استفاده از نرم افزار spss بالای ۷۸% بدست آمد همچنین برای سنجش میزان تغییر در سبکهای یادگیریدانش آموزان از پرسشنامه استاندارد سبکهای یادگیری کلب استفاده شد جامعه آماری کل دانش آموزان پسر پایه یپنجم ابتدایی شهر رشت در سال تحصیلی ۱۴۰۰ ۱۴۰۱ با استعلام از اداره آموزش و پرورش با تعداد ۱۲۴۰ بود حجمنمونه را ۴۰ نفر تشکیل داد که شامل ۲۰ نفر برای کلاس مدرن و ۲۰ نفر برای کلاس سنتی بود در بخش آمار توصیفی ازجداول درصدفراوانی میانگین » و در بخش آمار استنباطی از از آزمون کلموگروف اسمینروف و نرم افزار spss برایتجزیه و تحلیل نمرات استفاده شد نتایج بدست آمده مبین این مطلب بوده که آموزش با نرم افزار آموزشی اتوپلی دردرس ریاضی پایه پنجم ابتدایی در تغییر سبکهای یادگیری دانش آموزان و همچنین پیشرفت تحصیلی آنها بسیار موثر تراز آموزش سنتی می باشد