نویسندگان:
رامین حامدی1 ، آمنه پورکریم2 .1دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور میاندوآب، آذربایجان غربی
2دانشجوی کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور میاندوآب، آذربایجان غربی
چکیده فارسی: بزهکاری کودک و نوجوان به عنوان یک اختلال رفتاری و اجتماعی از دیرباز در جوامع مختلف مورد توجه صاحب نظرانعلوم اجتماعی، روانشناسی و متخصصین تعلیم و تربیت بوده است هویت نوجوانان با برداشت هایشان از خود خصایصی کهدر نتیجه ی نیازها حاصل می شود آرزش هایی که از طرف دیگران دریافت می کنند و همانندسازی با دیگران حاصل می شود هدف این مقاله بررسی رابطه بین جو عاطفی خانواده و خودینداره دانش آموران با بزهکاری آنان در مدرسه بود این مقالهبه روش مروری و با استفاده از کتب مقالات و پایان نامه های معتبر نگاشته شده است با توجه به نتایج پژوهش پیشنهادمی شود که خانواده ها را با ویژگی های عاطفی نوجوانان آشنا نموده و سبک های فرزند پروری مطلوب را به آن ها آموزش داد همچنین باید به والدین آگاهی داد که خودپنداره کودک و نوجوان در همان سالهای نخستین کودکی شکل می گیرد