نویسندگان:
هادی خان محمدی1 ، لیلا کشاورزی2 ، بهناز دستاران3 .2دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
3دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی
چکیده فارسی: حتی بهترین مدیران نمیتوانند به تنهایی از عهده شغل مدیریت برآیند آنها نیاز به ترغیب زیردستان برای انجام کارهای سازمان دارند باید به زیردستان اعتماد کنند و قادر به تفویض مسئولیتها بین آنها باشند ویژگی مشترک در تمام مدیران موفق توانایی آنها در کار گروهی و پیوند با زیردستانی است که قادر به همکاری در جهت اداره بهینه سازمان هستند مدارس از مدیران و معلمان تشکیل شده اند و معلمان ارزشها و باورها و انگیزه های متفاوت و درعین حال یگانهای دارند شیوه رفتاری مدیران آمیخته با هنجارها، ارزشها و باورهای فرهنگی، مدارس را تشکیل میدهد این پژوهش با هدف اثربخشی مدیریت آموزشی بر روند تربیتی و تحصیلی دانش آموزان مدرسه انجام شده است هدف از پژوهش حاضر اثربخشی مدیریت آموزشی بر روند تربیتی و تحصیلی دانش آموزان مدرسه است ما در این تحقیق از روش توصیفی تحلیل استفاده کردیم نتایج نشان داد داشتن برنامه توجه به روشهای تدریس ارزشیابی مستمر از روشها و میزان دست یابی به اهداف و تقویت مدیریتی که نتیجه همه تلاشها و اقدامات آن معطوف به رضایت دانش آموزان و توسعه یادگیری و نیز توجه به پشتیبانی و تامین امکانات مالی و فیزیکی و از همه مهمتر رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمانی که در راستای اهداف فوق مجددانه تلاش مینمایند در بهبود بخشیدن به مدیریت مدرسه مهم و ضروری است