نویسندگان:
مجید مختاریانپور1 ، الهه سادات حسینی کوهستانی2 ، عاطفه کاغذلو3 ، مهری خرمالی4 ، مریم بذرافشان5 ، فاطمه صابری سیداباد6 .2۱ کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر
3۲ کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر
4۳ کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد
5۴ کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر
6۵ کارشناسی روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر
چکیده فارسی: هدف این پژوهش ارزیابی آسیب های اختلالات روانی بر روی زندگی و کیفیت یادگیری دانش آموزان بود ناتوانی های یادگیری ویژه، حالتی مزمن است که منشا نورولوژیک دارد و به صورت انتخابی در کار رشد و یا ابزار مهارت های کلامی و غیرکلامی دخالت می کند این اختلال ممکن است در افرادی که دارای هوش متوسط یا بالا و کسانی که سیستمهای حسی و حرکتی شان به طور کافی درست کار می کند بارزترین شکل ناتوانی یادگیری، بدون تردید دیسلکسی است به نظر می رسد که این نوع مشکل یادگیری فقط یک درصد از جمعیت دانش آموزان را در برمی گیرد روش این پژوهش با استفاده از داده های کتابخانه ای بود نتایج نشان داد اختلالات روانی بشدت بر روی کیفیت تحصیلی و زندگی دانش آموزان تاثیر منفی دارند آموزش و پرورش و معلمان باید با انجام راهکارهای گفته شده، برای بهبود این امر قدم بردارند