نویسندگان:
ولیالله نقیپورفر1 ، کیمیا نعمتی آغبلاغ2 .2کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه علامه طباطبایی ارومیه
چکیده فارسی: این تحقیق به بررسی بازیهای بومی و اثرات آن در دانش آموزان مقطع ابتدایی میپردازد در این تحقیق، تاثیرات بازیهای بومی در مناطق محروم ارومیه در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ۱۴۰۱ بررسی شده و نتایج کار تحلیل شده است ما در جامعه آماری تحقیق از اسناد مربوط به آموزش و پرورش کمک گرفته ایم جامعه آماری تحقیق شامل کلیه معلمان عشایری ارومیه بوده است که در سال تحصیلی ۱۴۰۲ ۱۴۰۱ در حال تدریس بودهاند در این پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده و برای تحلیل داده ها از آزمون t تک نمونه ای بهره برده ایم نتیجه پژوهش نشان دهنده آن بود که بازیهای بومی اثرات بسیار زیادی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان خصوصا در درس فارسی، ریاضی و علوم دارد بنابراین انجام بازیهای بومی و محلی در مناطق محروم و دور افتاده تاثیر زیادی در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان این ناحیه ها دارد