نویسندگان:
الهام شهامت1 ، آرزو اکبرزاده2 ، ماه افروز کاظمی3 .2کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، مرکز سلمان فارسی شیراز
3کارشناسی حسابداری دانشگاه آزاد، واحد زاهدشهر
چکیده فارسی: در مقاله حاضر به بررسی اثربخشی خلاقیت در طراحی فضاهای مناسب برای دانش آموزان با توجه به اثرات رنگ از دیدگاه روانشناسان پرداخته شده است که در پی تحقق این هدف، ضمن بررسی سابقه موضوع و شرح مختصری از روش تحقیق، متغیرهایی مانند؛ بازی و مولفه های تاثیر گذار آن بر خلاقیت و تعریف رنگ و نقش آن در افزایش خلاقیت در محیطهای دانش آموزانه چون مکانهای بازی دانش آموزان که در آن تحرک و فعالیت بیشتری دارند مورد بررسی قرار گرفته است دراین راستا از روش توصیفی – تحلیلی استفاده شده و ابزار دسترسی به اطلاعات به شیوه کتابخانهای و بررسی متون بوده است هدف این پژوهش تاثیر خلاقیت در طراحی فضای آموزشی بر روی دانش آموزان است روش این پژوهش کتابخانهای میباشد پس از جستجو در منابع اصلی و فرعی، اطلاعات گردآوری شده با روش توصیفی تحلیلی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد فضاهای تحرک و بازی دانش آموزان با درنظر داشتن تفاوتهای فردی، و ویژگیهای محیطی آن، از جمله رنگ نقش موثر در رشد همه جانبه دانش آموزان دارند و سبب تسریع رشد تواناییهای ذهنی نیز در آن ها میشود