نویسندگان:
مهدی موسلی1 ، احمدرضا قربانی2 ، رضا قوی پنجه قوجه بیگلو3 .2کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه طباطبایی اردبیل
3کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه طباطبایی اردبیل
چکیده فارسی: یادگیری فرایندی است که در انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هرچقدر تکالیف انسان سخت تر شود، انجام تکالیف و فعالیت های انسان که نیاز به یادگیری دارد پیچیده تر میشود فرآیندهای ذهنی، به فکر کردن کودک درباره راه هایی برای ساختن روزنامه دیواری، ایجاد احساسی مطلوب در معلم نسبت به تلاشهای دانش آموزان و برانگیختن انگیزه درونی کودکان برای کنترل رفتارشان اطلاق میشود یادگیری اساس تفکر، رفتار و زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، شغلی و معنوی آدمیان را تشکیل میدهد هیچ حرکت، اقدام، عمل با شی، مهارت و چیزی در زندگی آدمی نیست که مبتنی بر یادگیری نباشد ما در این مقاله که به روش مروری انجام شده است به بررسی اثربخشی نظریه های یادگیری در امر تدریس ویژه معلمان مقطع ابتدایی میپردازیم