نویسندگان:
حسین جدی1 ، محبوبه حیدری2 ، فاطمه خلیلی3 ، عاطفه جعفری4 ، ملیحه گل محمدی5 ، آبس نعمتی6 .2کارشناسی ارشد روانشناسی مثبت گرا، دانشگاه آزاد ابهر
3کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه ابهر
4کارشناسی روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد ابهر
5کارشناسی تاریخ، دانشگاه ابهر
6کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران
چکیده فارسی: این تحقیق با هدف بررسی اثربخشی و رابطه متقابل انتظارات معلم با خلاقیت در بین دانش آموزان انجام شده است جامعه آماری پژوهش، دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی استان تهران درسال تحصیلی ۱۴۰۱ ۱۴۰۲ بوده است تحقیق حاضر شبه آزمایشی، جامعه تحقیق دانش آموزان مدارس ابتدایی تهران که با روش نمونه گیری در دسترس مدارس ابتدایی انتخاب شدندو با روش جایگزینی تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند آزمون خلاقیت تورنس فرم ب تصویری برای هردو گروه آزمایش و گواه ، پیش از شروع دوره پیش آزمون و بعد از آن پس آزمون اجرا شد، دروه آموزشی شش ماه و منطبق با برنامه درسی دوره ابتدایی هفته ای ۴۵ دقیقه بود نتایج به دست آمده توسط نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد انتظارات معلم میتواند بر عملکرد دانش آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد و رابطه معناداری بین انتظارات معلمو خلاقیت وجود داشت